12 grudnia 2019

Podsumowanie roku 2019


Siema, cześć i czołem!
Jako, iż zbliża się koniec roku postanowiłam zrobić małe posumowanie mojej aktywności na tym blogu. Wydaje mi się jakbym dopiero całkiem niedawno tworzyła tą stronę – a to był marzec. Szybko to zleciało.

Książkowe
W tym roku przeczytałam całkiem sporo bardzo dobrych książek, ale (jak to czasami bywa) trafiło się również kilka gorszych także szerokim łukiem omijajcie „Haven - Miasto elfów”, „Pragnienie”, „Zniewolenie”, „Oczarowanie”, „Królobójca,Królotwórca - Skażona magia” a po takie książki jak „Nikita - Dziewczyna z dzielnicy cudów”, „A ja żem jejpowiedziała”, „Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender”, „Jaga”, „Most do Terabithii”, „Córka wiedźmy”, seria „Trylogia czasu” czy seria „Mój sekretny jednorożec” sięgajcie śmiało. Są naprawdę warte uwagi. Jedyny problem z określeniem się miałam przy serii Rywalki gdyż pierwsza część przypadła mi do gustu jednak kontynuacja była kiepska.
No, ale w podsumowaniu z tyloma dobrymi książkami należałoby chyba przyznać jakieś wyróżnienie. A z tym wyborem nie będzie najmniejszego problemu. 
Jaga” to zdecydowanie książka 2019 roku. Postać Jagi i jej przeszłość ciekawiła mnie od początku serii „Kwiat paproci” a po fragmentach w „Sekretnikach szeptuchy” (zwłaszcza tej historii o 4 braciach) wprost nie mogłam się doczekać prologu serii, który nie tylko sprostał moim oczekiwaniom, ale nawet je przebił. Mogłabym w kółko pisać jak bardzo jestem zachwycona tą książką (ale zrobiłam już to w recenzji, więc nie będę się powarzać). Chyba mogę nawet stwierdzić, że to moja ulubiona część serii. Naprawdę uwielbiam Babę Jagę i polecam wam tą książkę całym swoim serduszkiem. Przeczytajcie koniecznie!

Muzyczne
W tym roku ‘odkryłam’ parę (paręnaście) nowych piosenek i artystów, którzy podbili moje serduszko. Nie wszystkich udało mi się niestety zrecenzować, ale to na pewno niedługo się zmieni. Pojawiło się również kilka recenzji piosenek wydanych ‘w latach ubiegłych’ i dalej będą się one pojawiać na przemian z nowościami, bo czemu nie.
Na pewno mogę wam polecić 2NE1 „Missing you”, Daesung (D-lite) „D-Day”, VIXX „Voodoo doll” (głównie osobom lubiącym mroczny koncept), Bom „You and I”, Beyonce „1+1” i oczywiści Jay Park & Loco & Gray z „My Last” (na rozgrzanie w te zimowe wieczory).

Filmowe
Nie będę ukrywać, że zawaliłam pisanie tych recenzji – wybaczcie mi ( na pewno to nadrobię – kiedyś). Choć obejrzałam w tym roku trochę filmów jakoś nie mogłam się zmusić do napisania ich recenzji. Natomiast z tych niewielu opublikowanych mogę (z przymrużeniem oka) polecić „EXO next door” – tak na rozluźnienie. To króciutka drama, nie jakaś wybitna czy zachwycająca, ale fajna i momentami śmieszna. Natomiast film „M” omijajcie szerokim łukiem. To kompletna porażka i nuuuuuuuda.

No to z podsumowania byłoby chyba na tyle. ^^ Mam nadzieję, że kogoś z was kochani, zachęciłam do przeczytania, poznania czy przesłuchania czegoś (nowego). A może już po którejś z moich recenzji sięgnęliście po coś i wam się spodobało lub wręcz przeciwnie. Dajcie znać w komentarzach.

34 komentarze:

  1. Widzę, że wiele się działo :) Oby nowy rok był równie owocny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo książek przeczytanych u Ciebie. U mnie ostatnio z tym niestety słabo. Musze zapamiętać książki, które omijać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ogóle nie mam czasu na oglądanie filmów niestety.

    OdpowiedzUsuń
  4. A to miasto Elfów mnie ciekawi mimo, że nie przypadło Ci do gustu, mam wrażenie, że mogłoby być dla mnie interesujące. Powiedz mi czy ma ta książka coś wspólnego z twórczością Tolkiena?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haven - Miasto elfów nie przypomina twórczości Tolkiena ani do niej nie nawiązuje.

      Usuń
    2. Rozumiem. To sobie odpuszczę :D

      Usuń
  5. O jejku, Twoje podsumowanie mnie dobiło, bo ja nie nadaję się do podsumowań... ja nie będę miała takiego, choć uważam, że to dobry sprawdzian organizacyjny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi go robić ^^ sama początkowo go nie planowałam ale jakoś mnie naszło i zrobiłam :)

      Usuń
  6. Ciekawe czy ja znajdę czas na podsumowanie. Ale co roku to zawalam :)
    A ja w tym roku dzięki Tobie poznałam kilka nowych fajnych kawałków.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś chyba jedną z pierwszych osób, które robią podsumowanie 2019. Super, przynajmniej Twój post nie zleje się z masą innych.
    Na pewno będę tych książek unikać jak ognia.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię Twoje muzyczne wpisy ^^ Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie ich więcej!

    OdpowiedzUsuń
  9. Trochę wcześnie to podsumowanie :D Jeszcze pół grudnia zostało :) Zgadzam się, że seria "Kwiat paproci" jest świetna <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem że trochę wcześnie ale przez święta nie bedę mieć czasu to wolałam już zrobić ^^ i fajnie, że też kochasz serie "KP" :)

      Usuń
  10. O już pierwsze podsumowanie roku, byłam ciekawa kiedy się takie zaczną pojawiać, sama chcę swój rok na blogu podsumować :) Recenzja jagi u mnie też się pojawi ale kiedy to nie wiem bo mam totalne zaległości :D. Za dużo sobie na głowę dałam z tymi blogami, tu ksiazki, tu maskotki :P Resztę wymienionych książek chętnie bym przeczytała, ale to tez w swoim czasie :) Z filmami mam podobnie jakoś trudno się zabrać za recenzję. A mam kilka filmów, o których chciałoby się powiedzieć, albo pomarudzić na nie ;p ale jakoś nie idzie.
    Jako, że coraz bliżej to Wesołych Świąt Ci życzę i żeby Nowy Rok przyniósł same wspaniałe książki, zachwycająca muzykę i piękne filmy :* Wszystkiego dobrego :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia ^^ wzajemnie Wesołych świąt i czekam na twoje podsumowanie :)
      PS robisz urocze maskotki :*

      Usuń
  11. Jaga czeka na czytniu na swoja kolej

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestes pierwszą osobą, która ma podsumowanie roku 2019 gratuluje :) Ja musze zacząć je tworzyć, żeby jeszcze w tym roku je opublikować :):
    Ja rzadko ogladam filmy, bo jakoś szkoda mi czasu, ale uwielbiam za to czytać książki :)
    Nie czytałam jeszcze nic tej autorki co polecasz, moze kiedys skusze sie na jakas ksiazke.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Miszczuk z całego serca i powodzenia w tworzeniu podsumowania :)

      Usuń
  13. Oj działo się w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  14. co do "Jagi" jako odkrycie roku się zdecydowanie zgadzam! Ale dla mnie "Osobliwe przypadki Avy Lavender" były trudne do przejścia. Przez większość książki nic się nie działo, a sama historia rodziny mnie średnio zainteresowała. Dopiero końcówka uratowała powieść, choć całość w moim odczuciu wypadła słabo :P ale kwestia gustu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że nie tylko mi "Jaga" tak podeszła ^^ a co "OPAL" to mnie tak książka urzekła przez to że znalazłam w niej podobieństwo do 'chorych' dzieci (w stylu "Poczwarki")

      Usuń
  15. Szybko się uwinęłaś z podsumowaniem, ja dopiero się zabieram za ten temat... Muszę w końcu poznać "Jagę". Cudownego roku 2020!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)