29 sierpnia 2019

Recenzja: Linda Chapman – Mój sekretny jednorożec – Podniebny lot


Kontynuacja jednej z moich ulubionych książek w dzieciństwie.
„Psst, to tajemnica! Szafir, kucyk Lauren, w rzeczywistości jest zaczarowanym jednorożcem... Jessica, przyjaciółka Lauren, jest tak nieszczęśliwa, że ucieka z domu. Szafir i Lauren mogliby jej pomóc, używając magii, ale czy jeśli to zrobią, sekret jednorożca nadal będzie bezpieczny?”
Tym razem główny wątek dotyczy ‘niechcianej’ przyrodniej siostry. I jak to zazwyczaj bywa – pozory mylą. Tata koleżanki Lauren postanawia się ponownie ożenić. Problem w tym, że jego narzeczona również ma córkę. Dziewczynki się nie dogadują. (lekko to ujmując) To prowadzi do ucieczki Jessici. I tak jak w poprzednich częściach pani Fontane służy dobrą radą i (w tym wypadku) magiczną miksturą. Jak zawsze książka wypełniona jest ślicznymi ilustracjami, które dodają jej uroku. Tym razem najbardziej spodobał mi się rysunek, na którym Lauren zbiera liście drzew, jako dodatek do swojej pracy, a Szafir (jako jednorożec) się temu przygląda.
Kolejną część przeczytałam równie szybko, co poprzednie. Polecam je głównie młodszym czytelnikom, ale nie tylko. Może ta książka przekona dorosłych, że czasem warto pomarzyć.
Ocena: 8/10

14 komentarzy:

  1. Również pamiętam ją z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jej nie kojarzę. Może jak córeczką podrosnie to będzie okazja poznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię książki dla dzieci, nawet bardzo, ale odnoszę wrażenie, ze to już w moim przypadku byłaby lekka przesada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam i zupełnie nie kojarzę tych książek ;<

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam często książki kierowane do młodszego czytelnika, ale nie jestem pewna, czy na tę nie jestem już rzeczywiście za stara. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka podejmuje istotny współcześnie temat rozwodu, powtornego małżeństa oraz uczuć dziecka w tej sytuacji. Warto pamiętać o tej pozycji książkowej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam jedną książkę z tej serii razem z siostrzyczką, która uwielbia jednorożce :) piękna książeczka, mimo iż jestem za stara to jak dorwę inne części to chętnie przeczytam :) Książeczki rozwijają wyobraźnię i poruszają ważne tematy.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)