24 lutego 2022

Recenzja: B.I – Waterfall

Mój ulubieniec z iKON (w końcu) 1 czerwca 2021 roku powrócił z pełnym solowym albumem. Wyczekiwałam „Waterfall” i w sumie jestem zadowolona z tego, co wydał B.I – może nie zachwycam się płytą jakoś specjalnie (pewnie, dlatego, że spodziewałam się czegoś bardziej hip-hopowego), ale jest dobra i czuć w niej styl Hanbina, który pokochałam od jego debiutu z iKON. No i jest to jedna z niewielu płyt, z których nie umiem wybrać ulubionej piosenki – mam trzy kandydatki i problem w tym, że każda jest inna (jedna hip-hop, druga r&b a trzecia rock). A fakt, że B.I stworzył każdą piosenkę czyni ten album bardziej wyjątkowym.
„Waterfall” – tytułowy utwór albumu o najmocniejszym hip-hopowym brzmieniu, który rozkochał mnie w sobie przy pierwszym przesłuchaniu. Tekst (refrenu) nie może mi wyjść z głowy „próbuję być jak woda i żyć z prądem… jestem wodospadem, tańczącym wodospadem, upada jakby leciał po niebie…”. Uwielbiam Hanbina w takim (mocniejszym) wydaniu.
„Illa Illa” – główna piosenka promująca płytę. To dość spokojny utwór (r&b) o smutnym tekście „na końcu moich oczu jest plaża, bo w kącikach mych oczu są łzy…”. Ma w sobie coś wyjątkowego, że zapada w pamięci.
„Daydream” – to kolejny duet Hanbina z Lee Hi, który nie zawodzi. Spokojna r&b piosenka z tekstem o snach i wspomnieniach, której naprawdę przyjemnie się słucha (zwłaszcza przed snem). Głos Lee Hi ma w sobie coś wyjątkowego, co w połączeniu z lekką piosenką stworzoną przez B.I trafia prosto do mojego serduszka.
„Numb” – pierwszy z lekka rockowy utwór na albumie. Momentami tekst jest bardzo (zwyczajnie) prawdziwy „czuję się drętwy, nie smutny, nie szczęśliwy…”, mimo to nie należy do moich ulubionych.
„Illusion” – kolejna spokojna piosenka r&b. Wydano do niej visualizer (with Tobi), który całkiem fajnie komponuje się z tekstem „to uczucie, uczucie unoszenia się, wejść w ciemność, idź mimo to…”. Przyjemnie się tego słucha.
„Flow Away” – to spokojny rapowany utwór z smutnym tekstem o życiu i (błędach) młodości. Refren, w którym powtarzane jest tytułowe „flow away away…” jest trochę nudny.
„Help me” – kolejny rockowy utwór o naprawdę smutnym tekście „jestem kłamcą, powiedziałem rodzinie, że jest dobrze, sądzę, że umieram, podpal mnie…”. Hanbin wie jak wzbudzić we mnie sprzeczne emocje (moje serce bije mocno z miłości do rockowego brzmienia i rozpada się na kawałki z powodu tekstu). Zakochałam się w refrenie tej piosenki „niech ktoś mi pomoże, pomoże mi być sobą, niech ktoś pomoże mi zdjąć moją uśmiechniętą maskę…”.
„Remember me” – to spokojna piosenka r&b z słodko-gorzkim tekstem „nie zapomnij mnie, bo kochaliśmy się nawzajem…”. Byłam nią zaciekawiona od wydania (prze)uroczej zapowiedzi i nie zawiodłam się.
„Stay” – kolejna współpraca tym razem z Tablo (Epik High). Rapowany utwór nie do końca przypadł mi do gustu, ale jak zawsze w przypadku piosenek Hanbina doceniam tekst „tylko dzisiaj, tylko na jeden dzień, bo to może zniknąć, zostań…”.
„Gray” – następny utwór, który ma całkiem ciekawy tekst i melodię. Nie podoba mi się tylko to „tada…” pojawiające się w refrenie.
„Then” – kolejna spokojna rapowana piosenka o miłości (niekoniecznie romantycznej) „całe życie nie wiedziałem o miłości, ale kiedy spotkamy się ponownie będę wtedy lojalny…”. Całkiem przyjemna, ale nie wracam do niej często.
„Re-birth” – ostatni utwór z płyty jest praktycznie balladą (ale nadal ma w sobie coś z r&b). To naprawdę cudowny utwór na zakończenie albumu „w następnym życiu, urodzisz się jako kwiatek, a ja będę podmuchem wiatru… przyjdę zobaczyć cię ponownie w następnym życiu i spotkamy się w przypadkowej nieruchomości”.
„Waterfall” to naprawdę dobry album, który utwierdza mnie w przekonaniu, że Hanbin jest naprawdę utalentowanym raperem i kompozytorem. „Waterfall”, Daydream” i „Help me” to zdecydowanie moi ulubieńcy (nie potrafię między nimi wybrać – są zbyt różne).
Ocena: 7/10
 

20 komentarzy:

  1. DZieki Tobie pzonaję totalnie inny styl muzyki :-) Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tego artysty. Kiedyś posłucham.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie artysta jest totalna nowością, fajnie ze dzięki Tobie mogę odkrywać zupełnie inna muzykę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Totalna nowość dla mnie ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. Illa Illa koajrzy mi się z piosenką BTS ON, zwłaszcza refren.
    Najbardziej podoba mi się Numb, Flow Away, Help Me i STAY. Jestem pod wrażeniem talentu raperskiego B.I

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się różnimy pod względem ulubieńców z albumu :)

      Usuń
  6. Pierwszy raz czytam o tym wykonawcy. Z chęcią zapoznam się z jego twórczością :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słuchałam tej płyty w całości odkąd wyszła i chyba do niej wrócę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przesłuchałam dwie piosenki, które uznałaś za najlepsze, faktycznie trudno między nimi wybrać ale mają coś w sobie. Chętnie posłucham pozostałych :)

    OdpowiedzUsuń
  9. 7 to jest całkiem dobra ocena, więc mimo, że nie znam tej płyty to po przeczytaniu Twojej recenzji myślę, że nie jest najgorsza. Ciekawe, że piosenki są w różnych stylach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słuchało mi się piosenek przyjemnie, obawiam się tylko czy są na tyle charakterystyczne bym za jakiś czas nadal o nich pamiętała.
    Teksty są świetne ale mam wrażenie że są dużo ciekawsze niż sama melodia, niektóre były trochę monotonne, szczególnie refreny. Ale na plus że bardzo się od siebie nawzajem różnią.
    Spróbowałam je uporządkować od moich faworytów: Help Me, Flow Away, Then, Gray, Illa Illa, Re-Birth, Remember Me, Illusion, Stay, Daydream, , Numb, Waterfall

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna lista ^^ różni się od mojej chco help me też jest u mnie wysoko :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)