23 listopada 2021

Recenzja: Lee Hi – 4 Only

Kolejny album, którego wyczekiwałam został wydany we wrześniu 2021 roku. Lee Hi jest jedną z moich ulubionych solistek. Uwielbiam jej głos (czasami mam wrażenie, że z jej głosem wszystko brzmi dobrze) i cieszy mnie, że sama stworzyła większość piosenek z nowego albumu. Co więcej część z nich to r&b a ja uwielbiam ten gatunek. Do tego collaby są naprawdę wyśmienicie dobrane – wiedziałam, że współpraca z Hanbin’em będzie dobra, ale zaskoczyło mnie jak bardzo polubiłam głos Yoonmirae w głównej piosence. Także Lee Hi zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie tym albumem.
„Savior” – spokojna piosenka r&b/soul z udziałem B.I, który jest również twórcą tego utworu (z cudownym tekstem). Śliczny kawałek, przy którym łezka kręci się w oku.
„Intentions” – to spokojny akustyczny utwór, który nie należy do moich ulubionych jednak lubię w nim melodię gitary.
„Waterride” – to mój ulubiony b-side track z tego albumu – zwróciłam na niego uwagę już przy pierwszym przesłuchaniu. Refren nie chce mi wyjść z głowy „słowa, słowa i słowa nie zakryją wszystkiego, działać, działać i zachowywać się jakby nigdy nic, kiedy cię przyłapali…”.
„Bye” – kolejny chwytliwy utwór r&b, którego autorką jest Lee Hi, a prosty refren wpada w ucho „pa pa pa kochanie, bycie u twego boku, to marnotrawstwo mnie, więc skarbie pa pa…”.
„Red Lipstick” – to taneczna piosenka stylizowana na lata 90’ z udziałem Yoonmirae, od której jestem całkowicie uzależniona. Prosty imprezowy kawałek z kolorowym teledyskiem – i jest cudownie.
„H.S.K.T.” – to spokojny soulowy utwór z udziałem Wonstein. To chyba najmniej lubiany przeze mnie kawałek, ale muszę przyznać, że szkolny koncept pasuje do piosenki.
„Safety Zone” – to kolejna r&b piosenka, do której wracam. Zaskoczył mnie trochę tekst utworu „lenistwo znaczy koniec miłości, zażyłość to początek doskonałej miłości…” – nie sądziłam, że będzie on słodko-gorzki.
„What is love?” – to następny spokojny soulowy utwór, który nie wyróżnia się szczególnie muzycznie. Tekstowo to fajny kawałek o niepewności / różnicach w związku „boje się, że zrujnuję wszystko, to trudne…”.
„Darling” – to następna miłosna piosenka stworzona przez Lee Hi. Całkiem przyjemny kawałek z ładnym tekstem „pozwól mi nazwać cię skarbie, pozwól mi wypełnić przestrzeń w twoim złamanym sercu…”.
„Only” – to spokojna ballada, która doprowadza do łez nie tylko przez śliczny teledysk, ale również tekst „bądź moim jedynym, to imię, którym chcę cię nazywać, trzymajmy się za ręce i chodźmy przed siebie…”.
Lee Hi przebiła moje oczekiwania. Album „4 Only” jest po prostu świetny – wracam do niego naprawdę często i odnoszę wrażenie, że piosenki zostały ułożone nieprzypadkowo.
To jeden z moich ulubionych albumów 2021 roku
Ocena: 7/10
 

19 komentarzy:

  1. Często sobie myślę, że muzyka jest jednym z najlepszych ,,wynalazków" ludzkości. ;) Łączy, towarzyszy w ważnych życiowych momentach i wywołuje wiele emocji. Fajnie, że znalazłaś płytę, którą doceniasz, bo ja to w sumie dawno nie przesłuchałam żadnej płyty w całości i ogólnie odnoszę wrażenie, że w 2021 roku pojawiło się mało piosenek, które mnie zachwyciły w jakiś sposób.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się 2021 był słaby muzycznie ale m.in Lee Hi go uratowała :)

      Usuń
  2. Jej głos jest faktycznie urzekający. Przyjemnie się słucha. Z chęcią przesłucham cały album <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeden z trzech moich ulubionych albumów w tym roku!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałam wcześniej tej solistki, chyba musze się zapoznać z tym albumem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie moje klimaty, ale cieszę się, że jesteś zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kliknęłam obserwuj, bo odkrywasz przede mną różnorodną muzykę. Fajny blog!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ma fajna barwę głosu dziewczyna- przyznaję ,że wzceśniej nigdy o niej nie słyszałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mój klimat, ale z ciekawości przesłucham.

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę się zgodzić, że razem z albumem Younhy, jest on moim ulubionym wydanym w tym roku

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)