17 maja 2021

Recenzja: Bobby – U MAD

Ta piosenka to chyba największe zaskoczenie (początku) 2021 roku. Naprawdę nie spodziewałam się, że ten utwór tak bardzo przypadnie mi do gustu. Koło debiutu Bobbiego przeszłam dość obojętnie – wydał dwa tytułowe kawałki, które promowały jego płytę, ale jakoś żaden z nich nie przykuł mojej uwagi – były po prostu w porządku. Gdy ogłoszono, że powraca z nowym albumem miałam takie „spoko”, potem wyszedł teledysk i wyskoczył mi gdzieś (na YT), więc z czystej ciekawości kliknęłam i dobrze, że to zrobiłam… a może nie, bo potem nie mogłam pozbyć się tytułowego „why u mad son?” z głowy.
„U MAD” to hip-hopowa piosenka z mocnym beatem (zwłaszcza w refrenie) i świetnym przekazem. Bobby powiedział, że utwór jest swego rodzaju samokrytyką. I faktycznie, czasem sama, gdy coś mi nie wychodzi czy dzieje nie tak jakbym chciała, mam w głowie takie „dlaczego jesteś zły?, nic nie mogę zrobić, czemu jesteś zły…?”. Oczywiście tekst można też odnieść do hejterów „wrogowie są wszędzie, kocham swoich wrogów, dzięki nim stałem się tym, kim jestem…, bo czasem to właśnie oni są motywacją. Do tego mamy genialny teledysk, który świetnie obrazuje tekst tej piosenki. Dobrze nagrana scena bójki (walki z gangiem czy też hejterami) oraz fenomenalnie nakręcona scena wyskoku i ‘odlotu’. Końcowa scena według mnie świetnie pokazuje to, że trzeba mieć dystans do krytyki. „U MAD” jest po prostu świetne, a refren nie może mi wyjść z głowy.
Ocena: 8/10
 

10 komentarzy:

  1. Nie przypadła mi do gustu przy pierwszym przesłuchaniu, później nie miałam powodu, aby do tej piosenki wracać ;<

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie kompletnie ta piosenka nie przypadła do gustu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. nie podoba mi się rapowanie w takim wściekłym stylu xd chociaż rozumiem, że taki był zamysł, biorąc pod uwagę, że piosenka nazywa się "U Mad"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taki był koncept ^^ mi się podoba ale rozumiem że nie każdemu musi :)

      Usuń
  4. Muszę koniecznie przesłuchać ten kawałek -niektóre rapowe kawałki mi się podobają ☺
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie zawsze coś ciekawego wynajdę :) Zazwyczaj słucham radia, a tam takich kawałków nie grają.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)