15 grudnia 2020

Recenzja: Łobuzy & Ronnie Ferrari – Yakuza

Ostatnimi czasy moi ulubieni polscy artyści nie wydają za wielu piosenek, nad czym ubolewam. Mimo wszystko trudno się dziwić taką małą aktywnością skoro wszyscy dobrze wiemy, że ta cholerna pandemia trwa i każdemu z nas trochę krzyżuje plany. Jednak ten jeden singiel, który Łobuzy wydali w sierpniu wpadł mi w ucho. Nie tylko ze względu na chwytliwą melodię, ale i ciekawe (trochę pobłażliwe) nawiązanie do japońskiego gangu. Do tego jest to współpraca z raperem, którego choć całkowicie nie kojarzę to jego zwrotka całkiem fajnie pasuje do tego utworu. Także ich współpraca wyszła nieźle.
„Yakuza” to piosenka z kategorii dance (trochę pop i rap). Refren jest mega chwytliwy (i to „tara di di dam”). Tekst jest o miłości, jak większość piosenek od Łobuzów, jednakże tym razem ukochana nie jest zwykłą dziewczyną. Tylko członkinią Yakuzy (ewentualnie córką członka) i dlatego jest taka niebezpieczna. „Ta dziewczyna zabija, zabija jak Yakuza” Tak jak wcześniej wspomniałam piosenka nawiązuje do bardzo starego japońskiego gangu (finansowego) zwanego Yakuza. I choć w piosence nazwa użyta została raczej żartobliwie to niewątpliwie dodaje ona smaczku. Do tego tancerki w teledysku mają na sobie mundurki niczym z japońskiego anime, co dodaje kolejnego uroku tej piosence. Teledysk skupiony jest na choreografii. Nie wyróżnia się niczym szczególnym, jednak kolorystyka (ten neony) sprawiają, że nie jest on taki nudny. Także „Yakuza” to nic innego jak przyjemna taneczna piosenka, do której wracam od czasu do czasu. Naprawdę świetnie się do tego tańczy.
Ocena: 8/10
 

8 komentarzy:

  1. Pierwszy raz słyszę o nich :p

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykonawców kojarzę, ale tej piosenki jeszcze nie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne japońskie nawiązanie ale ogółem piosenka raczej tym razem nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ta nawiązanie przyciagło ale wiadomo nie każdego musi :)

      Usuń
  4. Ja właśnie też ubolewam nad faktem, że w polskiej muzyce się ostatnio nie za wiele dzieje ...

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)