14 grudnia 2020

Recenzja: Natalia Nykiel – Atlantyk (Ocean)

Ostatnimi czasy moi ulubieni polscy artyści nie wydają za wiele piosenek, nad czym mega ubolewam – muszę się jednak z tym pogodzić, bo nastały takie ‘dziwne’ czasy. Natalia Nykiel nie jest wyjątkiem. W 2020 roku wydała tylko jeden utwór. Nie stał się on jakimś wielkim przebojem (raczej go w tym celu też nie wydano), ale jego tekst o tęsknocie całkiem nieźle wpasowuję się w obecne czasy. Nie wiem jak wam, ale mi początek utworu, w którym wspomniane jest ciepłe lato wywołało na twarzy taki smutny uśmiech, bo przez pandemie nie można się nim było cieszyć w stu procentach.
„Atlantyk” to pierwszy utwór piosenkarki w stylu country. Byłam dość zaskoczona i zmieszana, gdy pierwszy raz go przesłuchałam. Nie spodziewałam się po Natalii Nykiel takiego stylu. I choć wolę ją w mocnych elektronicznych utworach to muszę przyznać, że piosenka całkiem mi się podoba. Może nie wpasowuje się idealnie w moje gusta, ale od czasu do czasu lubię jej posłuchać. Ma taki lekki i wesoły klimat. Piosenka opowiada o tęsknocie za chwilami spędzonymi z ukochanym nad Atlantykiem. „Nie chcę by ktoś wytarł mi wspomnienia z łez, chce pamiętać o tym lecie” To taka trochę historia o rozbitkach. „Wiatr wyrzucił nas na ląd” Pomimo to, że była to krótka przygoda to Natalia wspomina ją z uśmiechem. Teledysk do piosenki „Atlantyk” nie jest niczym szczególnym. To nagranie z układania puzzli. Natalia Nykiel nagrała też anglojęzyczną wersję tej piosenki zatytułowaną „Ocean”, jednak dla mnie polski „Atlantyk” jest lepszy.
Ocena: 6/10
 

17 komentarzy:

  1. Faktycznie niewiele słychać kawałków tej artystki

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ukrywam, że też pierwsze słysze, by ktoś z polskich wykonawców zabierał się na coustry. Szanuję za odwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przesłuchałam. Piosenka nie jest zła, chociaż to nie do końca moje klimaty
    Zapraszam również na mojego bloga
    http://sobiepop.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się przyjemna. Western taki

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam te piosenki, ale nie jestem pewna, czy chcę słyszeć ;< Ogólnie nie przepadam za współczesną polską muzyką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mało współcześnie jest ciekawych artystów w polsce ^^ Natalię zachęcam posłuchać choć bardziej polecam starsze kawałki ;)

      Usuń
  6. Lubię Natalie i faktycznie ostatnio o niej cicho. Nie znam tej piosenki ale muszę przesłuchać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko można usłyszeć piosenkę country w wykonaniu polskich wokalistów. Znam tylko jedną jej piosenkę.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam podobne zdanie do Ciebie na temat tej piosenki. Też w sumie się nie spodziewałam takiego stylu u Natalii Nykiel, ale jest ok. Lubię jeszcze ,,Error", ,,Bądź duży". ,,Volcano" mi się raczej nie podoba, ale no dziewczyna ma swój styl i się wyróżnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O też lubisz Natalię ^^ cieszę się :)
      Zgadzam się z Tobą w 100 % ;)

      Usuń
  9. Faktycznie zupełnie inny styl ale to fajnie, że w czymś innym sobie radzi. Miejmy nadzieję, że niebawem ukażą się nowe utwory :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)