02 grudnia 2020

Recenzja: AKMU – Happening

Mój ulubiony duet powrócił w tym roku tylko z jednym singlem, ale naprawdę dobrym (więc nie będę narzekać - powstrzymam się). Już sam Teaser  mnie zaciekawił, a gdy 16 listopada wyszła piosenka zauroczyłam się całkowicie. AKMU nie zawodzą. Cieszę się, że istnieją jeszcze takie zespoły (w tym wypadku akurat duet), które konsekwentnie trzymają się swojego stylu i tworzą piosenki z historią i przekazem. Utwory AKMU raz wywołują uśmiech na mojej twarzy a raz łzy. Tym razem chyba nawet oba na raz. Piosenka ma w sobie taki melancholijny klimat, któremu nie potrafię się oprzeć.
„Happening” to rockowa ballada o słodko-gorzkim przesłaniu. Stworzona oczywiście przez Chanhyuk’a. Przy muzyce pomagali mu Millennium oraz Sihwang (pierwszego kojarzę, ale drugi jest dla mnie całkowitą ‘nowością’). Piosenka jest spokojna. Tylko końcówka ma mocniejsze (rockowe) brzmienie. Opowiada o wydarzeniu, jakim jest nieuniknione rozstanie. „Nie zostawiajmy głupich wspomnień z powodu trwałego przywiązania” Słowa piosenki nawiązują do relacji bez uczuć (gdy uczucia się wypaliły). Tekst ten fajnie zestawiony jest z ‘dwoma równoległymi światami’ – żywym i martwym. AKMU przeskakuje między nimi i czują się zagubieni – tak jak w swoich własnych uczuciach. Pomysł na scenografię po prostu bomba. Kolorystyka i oświetlenie tego teledysku jest fenomenalne. Nadają mu odpowiedni klimat. Sceny Suhyun na przystanku i w kinie są prześliczne. Samo to małe miasteczko jest dobrze stworzone. A sceny Chanhyuka w pociągu są przecudowne. Wzruszyłam się w pewnym momencie. W dobrym sensie, bo „Happening” wywołuje we mnie takie nostalgiczne uczucia.
Nie wiem, który to już raz AKMU zauroczyło mnie swoją muzyką. Naprawdę uwielbiam tą dwójkę i mam nadzieję, że w przyszłym roku wydadzą więcej tak dobrych piosenek jak
„Happening”.
Ocena: 7/10
 

19 komentarzy:

  1. Nie znam zupełnie, ale zaraz posłucham tego co zalinkowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja koleżanka bardzo lubi ten duet ,tak więc podsune jej Twój post ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. też bardzo lubię Akmu. Jeszcze nigdy mnie nie rozczarowali. Suhyun ma świetną barwę głosu i potrafi nim operować a Chanhyuk ma ogromny talent kompozytorski. Stanowia zgrany duet

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to zgrany duet ^^ może jeszcze kiedyś cię oczarują :)

      Usuń
  4. Imię tego duetu nie jest jeszcze popularne w moim kraju. Jeśli posłuchasz muzyki, myślę, że ta piosenka zostanie łatwo zaakceptowana przez fanów muzyki. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym, aby ta piosenka była dłuższa, bardzo bardzo mi się podoba ^^
    A sceny z klipu w pociągu - uwielbiam ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre piosenki zawsze powinny być jak najdłuższe ^^ fajnie wiedzieć że tobie też się podoba :)

      Usuń
  6. To prawda, ciężko znaleźć zespół czy duet, czy ogólnie osoby tworzące, które wiernie trzymałyby się własnego stylu, więc super, że akurat ten duet taki jest :) daje to pewną gwarancję, że coraz to nowsze piosenki będą się podobać (ale nie zawsze, wiadomo!) Ile komplementów w tym poście! Trzeba przesłuchać i to koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przyznać,że kompletnie nie znam muzyki, Z ciekawości na pewno sprawdzę ich brzmienie

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna piosenka. A teledysk cudowny. Ciekawie opowiada historię, dlatego ciężko było oderwać od niego wzrok. Dobra robota AKMU :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)