22 listopada 2020

Recenzja: Suhyun – Alien

 
Piosenkarka tym razem powróciła sama (chyba można to nawet uznać za jej solowy debiut). Byłam dość zaskoczona tym, że Suhyun postanowiła wydać jakiś singiel solo, a nie tak jak dotychczas w duecie z bratem. Lubię muzykę AKMU. Nie należy ona do typowego popu, choć niektóre ich kawałki bywają chwytliwe. Od debiutu stworzyli swój styl muzyczny i trzymali się go. Jedne ich piosenki wywołują uśmiech a drugie łzy. I za to polubiłam ten duet. Za ich inność. Tym razem jednakże otrzymaliśmy dość lekki i niezobowiązujący utwór. Nie mogę jednak zaprzeczyć, że „Alien” wokalnie mega pasuje do Suhyun.
„Alien” zaczyna się średnim beatem, który ucicha by powrócić w refrenie, co daje dobry efekt – zapada w pamięć, ale nie drażni. Głównym twórcą piosenki jest oczywiście Chanhyuk. Przy muzyce pomagali mu PEEJAY oraz Seo Donghwan (nie kojarzę tej dwójki). Piosenka należy do lekkiego popu – na szczęście nie do buble popu. Tekst opowiada o kosmitce mieszkającej na Ziemi. „Moja mama powiedziała mi, że jestem kosmitką, pochodzę z odległej galaktyki” Kolorowy teledysk mega pasuje do tekstu tego utworu i tworzy z nim fajną historyjkę. Suhyun jest w nim urocza i trochę zrobiona na chłopczycę (czy nią jest w rzeczywistości nie wiem). Do tego animowane sceny fajnie łączą się z realnymi. Całość momentami wygląda jak wyjęta z komiksu. Pomysł i realizacja teledysku jest naprawdę dobra. Choć ujęcia, które są mieszanką realu z anime bywają nieidealne, ale i tak ogląda się to z przyjemnością. A głos Suhyun jest jak zawsze cudowny. Dziewczyna ma ciekawą barwę głosu, którą utwór dobrze eksponuje. „Alien” może i należy do gatunku pop, jednak w muzyce słychać taką inność, przez którą nie mogę się oprzeć tej piosence. A sam refren jest mega chwytliwy.
Ocena: 7/10
 

16 komentarzy:

  1. Ja nie wiem jak Ty to robisz, że tak świetnie piszesz o muzyce

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tej wokalistce
    Ale recenzja płyty bardzo fajna -swietnie piszesz o muzyce ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam, że o jednym możesz napisać aż tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Singiel pozytywnie mnie zaskoczył. Myślałam, że będzie to jakaś ballada albo coś w spokojnym stylu, a tu chwytliwa melodia z ciekawym teledyskiem. Suhyun ma świetny głos i cieszę się, że zadebiutowała solo. Mam nadzieję, że teraz częściej będzie można jej posłuchać. Liczę na jakiś comeback =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że podzielisz moja opinie ^^ też spodziewałam się ballady ;)

      Usuń
  5. Świętnie napisane aż chce się słuchać

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż musiałam sobie odszukać. Całkiem przyjemny kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trudno mi powiedzieć coś na temat czegoś, czego nie znam, to też nie moje klimaty, dlatego powiem, że podchodzisz do muzyki z pasją i to widać w tym tekście.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)