24 listopada 2020

Recenzja: Somi – What You Waiting For

 
Comeback, na który czekałam z utęsknieniem jakiś rok, ale było warto – nawet bardzo! Somi nie zawiodła ani trochę. „What You Waiting For” jest po prostu cudowne. Piosenka wydana została 22 lipca, ale choć minęło już parę miesięcy nadal nie mogę pozbyć się jej z głowy. Potrafię obudzić się rano i nudzić refren. „Tell me what you waiting for, baby you already know, just how I feel about you, but why...” Serio jestem od niej uzależniona. I cieszę się też, że Somi otrzymała za nią swoją pierwszą nagrodę. Zasłużyła. Teraz tylko czekam na jej kolejny comeback z pełnym albumem (mam nadzieję, że tym razem będzie to szybszy powrót).
„What You Waiting For” to lekki utwór z kategorii dance i trochę electro, stworzony przez R.Tee, Teddiego i Somi. Rozpoczyna się całkiem spokojnie (z ciekawym dźwiękiem w tle, który mega wpada w ucho). Podobają mi się również ruchy kamery na początku utworu. Nie są to przeskoki między ujęciami tylko płynne przesunięcia po pokoju ukazujące różne sceny (połączone z tekstem piosenki). Melodia zmienia się (przyśpiesza), gdy ‘buntownicza Somi’ wyrzuca ‘marzycielską Somi’ (albo raczej przebija nią w ścianę). Ta scena jest po prostu genialna. Zwłaszcza, że jest ‘prawdziwa’ a nie stworzona na green screenie. Podobnie jak kolejna scena z koparką i rycerzami. Scenografia tego teledysku jest naprawdę świetna. Wszystkie sceny można połączyć z tekstem „What You Waiting For”. Somi nie chce być księżniczką czekającą na księcia z bajki. Ma dość czekania i domyślania się. Chciałaby dowiedzieć się, wprost co ukochany do niej czuje. „Bądź ze mną szczery” To naprawdę świetna piosenka o miłości. A właściwie o momencie niepewności, co do uczuć drugiej osoby, w której jesteśmy zakochani. „Powiedz, na co czekasz, kochanie już wiesz, co do ciebie czuję, czemu sprawiasz, że w ciebie wątpię, powiedz, na kogo czekasz” Jednocześnie, tak jak Somi wspomniała w jednym z wywiadów, w którym zdradziła również zabawną historię powstania tego utworu, może to być apel do nas samych – na co czekamy. Nie powinniśmy stracić szansy, tylko jak najlepiej ją wykorzystać. Nie ważne czy będzie to szczęśliwe zakończenie czy smutne, trzeba spróbować.
„What You Waiting For” trafiło idealnie w moje gusta. Nie tylko muzycznie, ale też tekstowo i wizualnie. Widać, że piosenka została starannie dopracowana. Somi jak i cała ekipa, która pracowała nad tym kawałkiem, odwaliła kawał dobrej roboty. Jak dla mnie to piosenka roku!
Ocena: 10/10
 

36 komentarzy:

  1. Kiedy widzi się Teddy'ego jako twórcę muzyki, to od razu wiadomo, że będzie to hit. Piosenka również w mój gust trafiła. Podoba mi się przesłanie i ogólne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się że było warto czekać rok czasu

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się! Wpada w ucho i faktycznie teledysk też dobrze wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym utworze, ale chętnie go przesłucham :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam wokalistki ,ale ten jej apel do mnie przemawia -trzeba wykorzystać szansę którą mamy i nie czekać
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam Somi, ale u Ciebie zawsze dowiaduję się czegoś nowego i poznaję zupełnie nieznane mi klimaty. Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki takim wpisom poznaję sporo nowych dla mnie piosenek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry kawałek! :D Teledysk też świetnie wykonany. Cieszę się też, ze Tobie się tak bardzo podoba skoro tyle na niego czekałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj, wiedz, że piosenka jest dobra, kiedy budzisz się i zaczynasz ją nucić :D Znam to! Właśnie sobie odpaliłam ten utwór (bo jak można przejść obok czegoś obojętnie, kiedy czyta się o tym w takich superlatywach??), ponieważ przyznam szczerze, nie znam tej piosenkarki :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie że dałaś piosence szanse ^^ może się spodoba :)

      Usuń
  10. Mnie się bardzo podoba :) świetny kawałek

    OdpowiedzUsuń
  11. Recenzja wspaniała :) Niestety nie znam tej piosenki, ale uwielbiam poznawać nowe utwory :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Przegooglowałam;) Faktycznie wpada w ucho:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie ta piosenka ma taki amerykański vibe, a Somi cudnie pasuje do takich klimatów ^^
    A burzenie ścian w klipie i rycerze - wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Somi świetnie brzmi po angielsku ^^ widzę że tobie też MV się spodobało :)

      Usuń
  14. Piszesz zawsze z wielką pasją :-) Nie kojarzę Somi, chętnie wysłucham tą piosenkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super, że piosenka dalej Ci się podoba choć minęło od lipca już sporo czasu.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)