01 listopada 2020

Recenzja: Dreamcatcher – BOCA

 
Kontynuacja historii z cyklu „Dystopia” nie zawodzi ani trochę. Dreamcatcher nie rezygnują ze swojego rockowego brzmienia, za które je pokochałam. „Boca” to definitywnie era raperek, choć vibrato Siyeon pod koniec utworu również mnie zachwyciło. Partie Dami w pierwszej zwrotce i Gahyeon w drugiej do dziś nie mogą mi wyjść z głowy. I choć nie jestem fanką farbowania włosów przez idoli (szczególnie na takie nienaturalne kolory) to muszę przyznać, że Gahyeon wygląda ślicznie. Zwłaszcza, gdy ma uplecione różki. Nie przypuszczałam, że maknae jeszcze bardziej mnie zauroczy, ale to zrobiła. W ogóle stylówki Dreamcatcher w tym teledysku są świetne. To naprawdę udany comeback pod wieloma względami, ale przekaz piosenki wysuwa się na przód tych wszystkich zalet.
„Boca” to hiszpańskie słowo oznaczające usta – nie zostało wykorzystane bez powodu. Początek utworu ma lekko latynoskie rytmy, w choreografii pojawia się ruch zamykania paszczy z zębami a tekst piosenki odnosi się do hejterów, którzy ranią ludzi swoimi słowami. „Potrafią gapić się bez żadnego powodu, nękać potokiem pytań, obce im poczucie winy” W teledysku JiU jest obserwowana a Siyeon ucieka przed zamaskowanym mężczyzną, który może symbolizować takiego anonimowego hejtera. W końcu zarówno zwykli ludzie jak i idole mogą być ofiarami hejtu i cierpieć z tego powodu. „Słowa ostre jak ciernie, ranią cię” Nie powinniśmy, więc otwierać ust, jeśli nasze słowa mogą (kogoś) zranić. „Niech zagrzmi, uderzy grzmot, niech zamknie im usta” to słowa z refrenu, które fajnie łączą się z początkiem piosenki gdzie możemy usłyszeć odgłos burzy. Symbolizować je mogą także popiersia z zaklejonymi ustami. W porównaniu do poprzednich piosenek Dreamcatcher w teledysku do „Boca” niestety niewiele się dzieje. Skupiono się bardziej na choreografii, co nie jest złe, bo taniec jest naprawdę dobrze zestawiony z tekstem piosenki. Wplecione w to zostały indywidualne sceny członkiń. Przy niektórych niestety widać, że są tworzone sztucznie na potrzeby teledysku. Nie wiem, czemu skoro w poprzednich comebackach dziewczyn green screen nie był aż tak widoczny. Pomimo tego niedociągnięcia sceneria nadal jest dużą zaletą teledysku, a szczególnie sceny, do których zostały dołożone efekty specjalne jak np. strzelanie z łuku czy moment, gdy Yoohyeon zostaje przeszyta magią.
Nawet, jeżeli tym razem nie dostaliśmy mrocznego teledysku to rockowe „Boca” przejęło moją playlistę. Trzeba przyznać, że dziewczyny śpiewają o bardzo współczesnym problemie. Ludzie ranią siebie nawzajem czasem bez powodu a nawet dla zabawy. Dreamcatcher naprawdę wydają same świetne piosenki, także nie pozostaje mi zrobić nic innego jak tylko je wam polecić.
Ocena: 8/10
 

30 komentarzy:

  1. Nie kojarzę tej grupy, chętnie obejrzę ich teledyski :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, ze tak Ci się podoba, ale to kompletnie nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakochałam się w Boca od pierwszego usłyszenia! Chętnie poznam bliżej grupę, bo mają cudowne brzmienie i wspaniały głos. Teledysk hipnotyzuje, jak dla mnie rewelacja <3
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ^^ niedługo pojawi się pewnie więcej recenzji Dreamcatcher więc mam nadzieję, że też coś ci się spodoba :)

      Usuń
  4. Co za okładka! Nie sposób oderwać wzroku!

    OdpowiedzUsuń
  5. No i tu jest piosenka z sensem i dobrze brzmiąca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmmm... Czyżby K-pop? Przyznam się, że pierwszy raz z nim się spotykam świadomie. Panienki śliczne jak laleczki (czarodziejki z Księżyca), słodziutkie i ponętne jak młodziutka Britney Spears. Utwór sam w sobie miły dla mych uszu. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak kpop choć w tym przypadku bardziej krock ^^ fajnie że piosenka ci się spodobała :)

      Usuń
  7. Teledysk jest piękny. Mega mi się podobają stroje dziewczyn :)
    chociaż nie jest pewna, czy sam gatunek muzyczny jakoś do mnie przemawia ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej grupy, ale sprawdzę ją sobie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie trochę ten comeback rozczarował ;< Miałam nieprzyjemne wrażenie, jakby BOCA była piosenką sklejoną z dwóch innych i ktoś nie mógł się zdecydować, który koncept chce zrobić. Aczkolwiek mam wrażenie, że to jakiś dziwny trend, to nie jedna piosenka, która cierpi na coś takiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boca może nie jest idealna i faktycznie połączono rocka z latynoskimi rytmami co może być dziwną mieszanką ale ja się do niej przekonałam :)

      Usuń
  10. Nie znam zespołu, ale chętnie poznam i się przekonam na własnej skórze co to za styl muzyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też nie znam tego zespołu, ale jestem otwarta na nowości, dlatego z chęcią posłucham :) Fajne propozycje się u Ciebie pojawiają.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham tą grupę! A ich piosenki ( i teledyski są cudne). Czekam aż wrócą do Polski. Wtedy na pewno polecę na ich koncert!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie ^^ też czekam na koncert i mam nadzieję że uda mi się na niego wybrać :)

      Usuń
  13. Nie znam ale chętnie się zapoznam. Bardzo lubie prawdziwość w muzyce

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)