12 października 2020

Recenzja: BLACKPINK – How you like that

 
Dziewczynki powróciły z kolejnym singlem, który tak naprawdę mnie ani nie zawiódł ani nie zachwycił. Po prostu nijak nie różni się od ich poprzednich piosenek – Blackpink zaczynają iść w sztambe. No, bo ile razy można śpiewać o swojej „wyjątkowości i pewności siebie”, a do tego znowu mamy to „Ddu-du…”. Wiem, że to może dziwić skoro jestem wielką fanką twórczości Teddiego i R.Tee. No, ale kto powiedział, że geniusze nie mogą mieć gorszego dnia lub po prostu narzuconego pomysłu z góry. Może gdyby „How you like that” tak bardzo nie przypominało „Ddu-du…” bardziej bym je doceniła.
Piosenka wpada w ucho, nie mogę zaprzeczyć. Zwłaszcza refren, który ma lekko ironiczny wydźwięk „jak ci się podoba?”. Mimo, iż jest to kolejna piosenka, w której tekst nie opowiada jakiejś głębszej historii. „Śmiej się ile chcesz, póki możesz, bo nadejdzie twoja kolej…” – można to jedynie uznać za ‘apel’ do hejterów (szkoda tylko, że Blackpink ostatnio śpiewają tylko o tym). Wykonanie jest jak dla mnie średnie. Momentami miałam wrażenie, że ich głosy giną w głośnej muzyce (zwłaszcza live). Już kiedyś o tym wspominałam, że dziewczyny mają dość delikatne głosy, przez co mocny beat je trochę zagłusza. Teledysk jak zawsze utrzymany jest w żywych kolorach, przez co niektóre sceny (zwłaszcza te z Jisoo przy ‘rozwalonej ścianie i w ‘płonących’ parasolkach) wyglądają naprawdę pięknie. Scenografia przy tańcu też jest niezła (ta z pierwszego refrenu podoba mi się o wiele bardziej od tej z drugiego). Szkoda tylko, że tak samo jak w tekście w MV nie ma opowiedzianej jakiejś historii. Wiem, że można znaleźć w nim kilka symboli jak np. skrzydła Nike (bogini zwycięstwa), ale odniesienia do mitologii greckiej mieliśmy już w poprzednich teledyskach (np. „Kill this love”), więc to nic nowego.
„How you like that” to kolejny dowód na to, że między BLACKPINK a Teddy’m nie ma chemii – i raczej nie będzie. Uważam, że wytwórnia zrobiłaby lepiej gdyby oddawała jego piosenki innym artystom a dziewczynom znalazła kompozytora z lżejszym brzmieniem, bo jak dla mnie ich głosy lepiej pasują do popowych ballad. A jeśli jeszcze raz usłyszę w ich piosence „Ddu-du…” to chyba się ‘załamie’.
Ocena: 5/10
 

18 komentarzy:

  1. Nie spodobała mi się ta piosenka i do nich też jakoś średnio pasuje... Bywały lepsze. Wiesz, że w środę jest premiera dokumentu o Blackpink na Netfliksie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy podobne odczucia co do Hylt ^^ nawet nie wiedziałam o tym dokumencie ale że jak0s niespecjalnie interesuje się BP i nie przepadam za Netflixem to nie jestem ciekawa ;)

      Usuń
    2. Dokument był jak dla mnie całkiem ciekawy. Podkreślił jak wiele pracy wchodzi w stworzenie takiego zespołu kpopowego. Co do piosenek BLACKPINK, to podejrzewam, że te starsze najlepiej wypadały całościowo, na koncertach.

      Usuń
    3. Ja chyba jestem zbyt długo w kpopie żeby takie dokumenty mogły mnie zaskoczyć ^^ ale jeśli tobie się podobał to fajnie :)

      Usuń
  2. zgadzam się w większości z tym, co napisałaś. Wielkie umysły myślą tak samo haha
    w swojej recenzji dałam notę 2.5/5 więc bardzo podobnie oceniamy HYLT

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę nadrobić, bo jeszcze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. O "dziewczynkach" jeszcze nie słyszałam, ale zawzse potrafisz zaskoczyć tutaj czymś czego nie znam, choć to nie do końac jednak moje muzyczne kliamty.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam, piosenkę znam (na tik toku leci prawie co chwilę) ale nie jest to zespół, który słucham na okrągło :) Ogólnie, mało słucham kpopu ale zakochana jestem w Mamamoo :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam że piosenka zawojowała tok tok ^^ oj tak Mamamoo są świetne :)

      Usuń
  6. Do dziś nie wiedziałam, że taki zespół istnieje. Jednak na Netflixie pojawiła mi się zajawka dokumentu o nich. Przyznam, że jestem mocno w tyle z najnowszymi trendami muzycznymi więc nigdy nie słyszałam żadnej ich piosenki. Trochę wstyd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żaden wstyd ^^ osobiście tak średnio polecam ten zespół :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)