26 września 2020

Recenzja: Dreamcatcher – R.o.S.E Blue

 
Moje kochane dziewczynki z Dreamcatcher powróciły z kolejną śliczną rockową balladą, która jest soundtrackiem do gry „Girl Cafe Gun”. Naprawdę lubię ich współprace z firmami gier. Nie są może one robione z takim rozmachem i tak oryginalne wizualnie jak ich normalne comebacki, jednak jest to dalej ten sam rockowy klimat z całkiem fajną otoczką wizualną. Mimo iż „R.o.S.E Blue” to OST, Dreamcatcher nagrało do niego swój własny teledysk, który nie tylko nawiązuje do akcji gry, ale również ma swój własny ciekawy przekaz zawarty nie tylko w tekście, który powinniśmy wziąć sobie do serca.
„R.o.S.E Blue” w porównaniu z poprzednimi piosenkami Dreamcatcher jest spokojniejsze i chyba przez to nie słuchałam jej zbyt często. Zwykłość muzyki wynagradza tekst, który razem z teledyskiem zawiera dobry przekaz – bycie innym to coś dobrego. W teledysku każda z dziewczyn przedstawiona jest w innej scenerii, ale każda z nich jest sama do momentu, w którym przychodzi JiU. Mogłoby się wydawać, że zabija je, jednak w między czasie widzimy scenę na łące gdzie wszystkie są razem oraz jak liderka dotyka kryształu, gdy reszta śpi. JiU nie zabija, więc dziewczyn tylko ich lęki (strach). Pomaga im ‘rozkwitnąć’. Niestety kosztem swojej samotności, gdyż zabrakło jej kuli na swój własny lęk, przez co zostaje uwięziona w krysztale. „Nawet, jeśli kwitnę sama bez powiewu, nie jestem samotna, tak wybrałam” JiU ‘poświęciła’ siebie, aby pomóc dziewczyną pokochać siebie – zaakceptować ich inność. Tytułowe „R.o.S.E Blue” może, więc oznaczać inność, wyjątkowość, której nie powinniśmy się wstydzić a wręcz przeciwnie powinniśmy być dumni i się nie zmieniać – „Proszę zostań zawsze Rose Blue”. Kiedyś na pewno znajdzie się osoba, która nas doceni i pokocha takimi, jakimi jesteśmy. „Nie mogę się z nikim porównywać, tylko ze sobą, zakochajcie się we mnie w ten sposób”
Choć „R.o.S.E Blue” jest dość prostą piosenką i nie zaskakuje muzycznie, w niektórych momentach życia powinniśmy sobie przypomnieć i zanucić jej tekst.
Ocena: 6/10
 

16 komentarzy:

  1. Trudno mi coś powiedzieć, bo nie znam się na klimatach Azji, na tej muzyce, filmach, książkach i niespecjalnie się tym interesuję, ale mogę powiedzieć, że teledysk do całkiem ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupełnie nieznana mi muzyka. Właśnie odkrywam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że mogę dzięki takim recenzjom odkryć nowe piosenki i wykonawców. ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)