02 sierpnia 2020

Recenzja: Cassandry Clare – Dary Anioła – Miasto szkła


Trzeci tom „Darów Anioła” nie jest ostatnim…
„Pośród chaosu wojny Nocni Łowcy muszą zdecydować się na walkę u boku wampirów, wilkołaków i innych Podziemnych… albo przeciwko nim. Tymczasem Jace i Clary też muszą podjąć ważne decyzje. Czy mogą pozwolić sobie na zakazaną miłość?”
Nasza główna bohaterka Clary wreszcie dowiaduję się jak wybudzić ze śpiączki swoją matkę. Musi udać się do czarownika mieszkającego w stolicy Idrisu. Nie podoba się to Jace’owi, który robi wszystko, aby do tego nie doszło. W końcu przechodzą przez bramę, bez Clary, ale za to z Simonem, który przez to popada w kłopoty. Dziewczyna jednak w akcie desperacji, udaje się tam na własną rękę, co ma dość niebezpieczne skutki. W końcu dochodzi wreszcie do ostatecznego starcia z Valentinem i wezwanymi przez niego demonami. Nie odbywa się to jednak bez konfliktów między Nocnymi Łowcami, którzy nie dość, że są podzieleni to w dodatku mają w swoim gronie szpiegów. Odkryte zostają przed nami także dokładne poczynania samego Valentina z przeszłości. Eksperymenty, które potajemnie prowadził miały wpływ na moce jego dzieci, ale nie tylko. Wyjaśni to także uczucie, którym obdarzyli siebie nawzajem Clary i Jace. Powiązany z tym wszystkim jest tajemniczy Sebastian, który także okaże się kimś innym niż większość przypuszcza (większość, bo mi od początku nie pasowało coś w tej historyjce).
I na sam koniec nie mogę nie dodać „wreszcie” skierowanego do Aleca. Historia Cassandry, choć jest mega przewidywalna, to styl autorki wciąga swoją lekkością. Tom nie zapada w pamięć - nie jest najgorszy ale jednak.
Ocena: 4/10

18 komentarzy:

  1. W tym przypadku myślę, że przewidywalność by mnie bardzo odrzucała. Pisałaś już o tym przy okazji wcześniejszego tomu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie świat łowców x lat temu porwał, ale myślę że to dla tego, iż na rynku nie było az takiego wyboru. J a mam to 1 wydanie i pamiętam jak z wypiekami na policzkach się czytało te serię

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie czytałam nic od tego autora, ale raczej nie moja tematyka :) bardzo fajna recenzja, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też nie jestem fanką tej serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś czytałam tę serię i generalnie miło ją wspominam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może gdyby sięgnęła po nią wcześniej też by tak było - teraz mam za duże porównania :)

      Usuń
  6. Fakt, przewidywalna to ta seria jest. Jednak kiedy ją czytałam po raz pierwszy jak i po raz kolejny wcale mi to nie przeszkadzało. Ale to też może dlatego, że po prostu bardzo lubię tą autorkę i czytam od niej wszystko jak leci.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem styl autorki sprawia że kochamy jej książki i przymykamy oko na wady :)

      Usuń
  7. Mam dobre wspominania z całą serią, ale też fakt, że czytałam ją dość dawno. W dodatku wielu rzeczy nie pamiętam :P. Może kiedyś do niej wrócę, zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze że masz miłe wspomnienia z tą serią - możliwe że sięgnęłam po nią za późno :)

      Usuń
  8. nie znam tej serii. Ale też nie czuję się nią zainteresowana. Raczej sobie ją dopuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Może się powtórzę, ale bardzo lubię tą serię. Dawno czytałam, niektórych rzeczy nie pamiętam, ale jedna z moich ulubionych serii.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)