25 maja 2020

Recenzja: C.J.Daugherty - Dziedzictwo


Drugi tom sagi Wybrani zabiera nas ponownie do ekskluzywnej szkoły w Wielkiej Brytanii i odkrywa jej kolejne sekrety.
„Zimne kalkulacje i porywy serca. Wielka polityka i szkolne troski. Czy Allie pozna wreszcie największą tajemnicę swojego życia i rozwiąże zagadkę Nocnej Szkoły? Kim jest tajemniczy szpieg działający w Akademii Cimmeria? Czy szkoła jest gotowa na kolejny atak Nathaniela? ”
Okładka zapowiada tzw. trójkącik (Allie – Carter – Sylvian), ale zanim powiecie ‘typowe’, to udowodnię, że tak nie jest. Mimo iż bohaterka nie potrafi wybrać między dwójką chłopaków (tak w sumie do końca) to okazuje się żaden z nich nie jest taki, na jakiego wygląda. Ale nie będę spoilerować… a ten, kto czytał to wie, o co mi chodzi. Zostawiając problemy miłosne za nami, okazuje się, że książka zawiera ciekawe zwroty akcji. Może jest ich za wiele, ale są nieprzewidywalne, nawet dla osoby, która jak ja, często wie jak się coś skończy. Koniec książki, niewątpliwie zrobiony specjalnie, skazuje nas po sięgniecie do kolejnej części. Z jednej strony byłam zła ‘jak tak można’, ale to wzmogło moją ciekawość.
Cała historia napisana jest prostym językiem, z punktu widzenia narratora, który skupia się na Allie. Choć wolę pierwszo- osobówkę, autorka pozwala nam wczuć się w bohaterkę. Można ją polecić do przeczytania zarówno fanom kryminału jak i romansów.
Ocena: 6/10

9 komentarzy:

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)