30 maja 2020

Recenzja: C. J. Daugherty – Zagrożeni


Kontynuacja serii „Wybrani” nie zawodzi. Nie musimy długo czekać, gdyż prawie od pierwszej strony jesteśmy wrzuceni w wir wydarzeń, przez co pochwała należy się autorce.
„Akademia Cimmeria stała się dla Allie czymś więcej niż szkołą – była jej schronieniem. Jednak grupa ludzi powiązanych z rodziną dziewczyny próbuje zniszczyć wszystko to, co dla Allie ważne. Co gorsza, ktoś blisko związany z uczniami Cimmerii dopuścił się zdrady i wszystkich opanowuje paranoja. W obawie przed atakiem Nathaniela wybuchają wewnętrzne walki. Jednak to nie uderzenia z zewnątrz należy się obawiać…”
Ucieczka Allie, a tak właściwie postanowienie ucieczki, nie dziwi mnie w żaden sposób. Akademia Cimmeria nie jest już najbezpieczniejszym miejscem na świecie a dziewczyna nie przywykła do świata intryg, w którym teraz musi żyć. Wątek tajemnic ciągnie się niezmiennie dalej i wcale mnie nie nudzi, co może wydawać się dziwne, bo to rzadkie. Natomiast wątek miłosny jest równie skomplikowany, co na samym początku, co troszkę zaczyna mnie już nudzić. W końcu Allie mogłaby się już zdecydować, kogo woli. Choć nie wątpię, że wieczne tajemnice jej to utrudniają.
Zaskoczyło mnie natomiast fakt, że autorka nareszcie odkryła prze nami trochę kart. Nie wszystkie, ale wystarczająco, aby zmusić nas do myślenia nad kontynuacją. Mnie chyba najbardziej zaciekawił Nathaniel. Czekam na jego historię i plany, bo na pewno takie posiada.
Ocena: 5/10

6 komentarzy:

  1. Jak dorwę pierwszy tom to zdecyduję, czy chcę czytać resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy zrobią z tego 6 sezonowy serial, w rodzaju plotkary.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurczę, kiedyś bardzo, ale to bardzo chciałam przeczytać tę serię i jakoś o niej zapomniałam. Dzięki Tobie wróciła mi pamięć i mimo czasu, kiedy tylko znajdę go więcej, na pewno zasiądę i poznam bliżej historię :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)