28 kwietnia 2020

Recenzja: Madoka Takadono & Utako Yukihiro – Książę Piekieł (devils and realist 2)


Kolejna część ‘demonicznej’ mangi z lekkim humorem.
„Kim ty jesteś? Choć William Twining to pozornie zwykły człowiek, ma specjalną moc wyznaczania demona, który zostanie namiestnikiem Cesarza Piekieł – jest tym, który wybiera. Dwa demony, kandydujące na owo stanowisko, Dantalion i Sytry, przybywają do świata ludzi, by pozyskać dla siebie głos Williama. Nie odstępują go na krok, a jednocześnie używają w pełni szkolnego życia. Jednakże pojawia się ktoś, kto może demonom zagrozić…!”
W tej części pojawiają się nowe postacie, które są równie dobrze wykreowane, co główni bohaterowie mangi. Naprawdę jestem zachwycona rysunkami Utako. Akcja również jest ciekawa. Pojawia się ‘nowy przeciwnik’, a zakończenie pozostawia niedosyt i ciekawość, co do kolejnych wydarzeń. Poznajemy tutaj również historie kilku pobocznych demonów, co jest fajnym urozmaiceniem serii. Choć mnie i tak najbardziej intryguje historia Dantaliona.
Nie można nie zauważyć, że autorki czerpią głównie inspiracje z Biblii, jednak trochę przerabiają te historie, czasem dodają nutę ironii czy humoru. Widać, że mają pomysł i konsekwentnie go realizują.
Manga jest naprawdę lekka, ciekawa i godna polecania.
Ocena: 8/10

20 komentarzy:

  1. Tutaj spasuję, bo mimo dobrej oceny, ja mang nie czytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi bardzo apetycznie, chętnie pochłonęłabym jakąś mangę, bo dawno nic z gatunku nie czytałam. W zasadzie, to nie pamiętam co ostatnio. Lubuję się w horrorach, ale każdy gatunek na swój sposób lubię :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe źródło pomysłów. Nie pomyślałam, że Biblia może posłużyć takiemu gatunkowi, a tutaj proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, że tak bardzo przypadła Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Manga to nie jest coś dla mnie, ale może kiedyś spróbuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. jeśli chodzi o mangi, to ja zakochana jestem od dziecka w Dragon Ball (SONGO) :D ale mam pytanie, może orientujesz się, jak zwie się bajka, w której dziewczynka ma magiczny wisiorek - serce i krzyczy coś w stylu "szaranda"? Szukam tytułu od lat :( proszę napisz mi na stronie, jeśli znasz tytuł plissssssssss

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dragon Ball jest fajne ^^ niestety nie kojarzę tej dziewczynki :/

      Usuń
  7. Lubię tematykę demonów w mangach i anime. A inspiracje z Biblii i ironiczny humor tym bardziej mnie przyciągają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anime, pamiętam te czasy kiedy mnie mocno kręciło.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)