20 stycznia 2021

Recenzja: 2NE1 - Goodbye


Jako, że dziś (20 stycznia) wypada 4 rocznica rozpadu 2NE1, postanowiłam opublikować recenzję ich pożegnalnej (ostatniej) piosenki. Grupa rozpadła się, choć dziewczyny, wspominały później nie raz, że chciały kontynuować działalność. To YG postanowiło, że 2NE1 zakończy swoją działalność (brrr). Jeśli o mnie chodzi to od dłuższego czasu miałam przeczucie, że 2NE1 i YG już nie jest takie samo. Mimo wszystko ta wiadomość mną wstrząsnęła, bo w sumie do dziś nie mogę uwierzyć, że mój ulubiony girlsband się rozpadł. Niestety 2017 rok zaczął się dla mnie bardzo smutno.
2NE1 jako trio (bez Minzy, bo jej kontrakt zakończył się wcześniej) postanowiły pożegnać się z  BLCKJACKami i wydały „Goodbye”. Piosenka została napisana przez CL i miała się znaleźć na nowym albumie dziewczyn, który jednak nie został wydany (przez YG). Opowiada o smutku związanym z rozstaniem, ale i nadziei na ponowne spotkanie w przyszłości. W czarno-białym teledysku pojawiają się pięknie ubrane dziewczyny z 2NE1, które wspominają swoją przeszłość, jako girlsband. Na początku pojawia się liderka otoczona płonącymi świecami. Już po kilku sekundach utworu CL stoi przed wielkim ekranem (kinowym), patrząc na wyświetloną na nim uśmiechniętą Minzy, co świadczy o tym, że dziewczyny za nią tęsknią i cały czas o niej myślą. Przez cały utwór zresztą, przeplatają się nagrania z koncertów, teledysków czy spotkań z fanami. Dziewczyny są tam radosne i wesołe, co kontrastuje z smutnym utworem, który sam w sobie jest pożegnaniem, a zarazem obietnicą, która skryta jest w słowach piosenki.Do czasu, aż ponownie się spotkamy,żegnaj żegnaj, do dnia, w którym nasze drogi znów się skrzyżują, żegnaj żegnaj Tekst ten można zinterpretować, jako obietnicę, że w przyszłości dziewczyny ponownie się zejdą i powrócą znów, jako 2NE1 (jak to zrobiły np. S.E.S). Zapalają tym światełko nadziei w sercach BLACKJACK, którzy nie mogli się pozbierać po ogłoszeniu rozpadu zespołu. Śpiewają również, że nieważne, co przyniesie jutro, nadal będą pamiętać, zachowają dobre wspomnienia, a my powinniśmy zrobić to samo. Nie możemy o nich zapomnieć. Powinniśmy o nich pamiętać i zawsze wspierać, nie ważne czy jako zespół czy jako solistki.
Nie można zaprzeczyć, że 2NE1 odeszły w piękny sposób, żegnając się z nami tą piosenką. Nie mam również wątpliwości, że każdy fan, oglądając Goodbye, (tak jak ja) uśmiechał się przez łzy – cieszył się z pięknej piosenki i płakał z powodu, że to (może być) ostatnia (nadal liczę, że kiedyś jeszcze usłyszę je razem). Do dziś słuchając piosenek 2NE1 wiem, że nikt nigdy ich nie zastąpi - nie da się, a ich piosenki zawsze pozostaną na 1 miejscu w moim sercu.
Ocena: 10/10

46 komentarzy:

  1. W ogóle nie znam zespołu, ale uważam, że to przykre, kiedy rozpada się grupa, której kuzyki się słuchało. Wykonawca kończy działalność albo wytwórnia robi mu problemy i to jest smutne, bo przede wszystkim chodzi o muzykę, ale dla niektórych o biznes. Cóż, można mieć nadzieję, że jeszcze kiedyś coś razem nagrają albo wrócą na scenę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam wcześniej o tym zespole
    Teledysk bardzo chętnie zobaczę, zresztą piosenki też poszukam
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny rytm z gitarą w tle, bardziej akustyczny niż większość elektronicznych piosenek 2NE1, tworzy fajny klimat
    4.5/5 ode mnie

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam szczerze, że ja nawet nie widziałam o istnieniu tego zespołu.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam tej piosenki, ani zespołu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ostatnio u Ciebie muzycznie :) Szkoda, że zespół się rozpadł. Nie znałam go jednak.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zespołu nie znam, ale wiem że to smutne jak kończy sie coś co bardzo lubimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ale piosenki zostają choć chciałoby się nowych :)

      Usuń
  8. Cieszę się, że tak Ci przypadło do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nic nie trwa wiecznie ale przynajmniej zostawiły jakąś nadzieję na powrót. W każdym razie w pięknym stylu się pożegnały, podoba mi się utwór :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Smutno, kiedy ulubiony zespół kończy działalność. Na szczęście ich twórczość na zawsze zostanie z fanami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam tego zespołu, ale tak jak autorzy komentarzy przede mną, zawsze z wielkim smutkiem obserwuje rozpadanie się zespołów. Nawet, jeśli potem wracają z działalnością, to jednak coś mija i się zmienia :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Zespół znam, oczywiście uwielbiam tę muzykę. Smutne, kiedy zespół kończy swoją działalność. Na szczęście będzie wieczny w sercach fanów :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Też nie znam tego zespołu, ale sprawdzę sobie ten utwór. Szkoda, że rozpadają się zespoły, które się lubi. :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki miły gest. Dziękuję też za to, że polecasz różne ciekawe kawałki

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znałam tej grupy, ale taki już los tego rodzaju bandów. Mogłabym wymienić całe mnóstwo takich, które kiedyś mi towarzyszyły a potem przestały istnieć.

    OdpowiedzUsuń
  16. W pełni się z Tobą zgadzam. U mnie 2ne1 też zawsze będzie numerem 1. Piosenka genialna. Wywołała u mnie łzy, ale też i nadzieję. Szkoda, że Minzy nie miała udziału w tej piosence. Ale mam nadzieję, że jeszcze kiedyś zobaczymy całe 2ne1 na scenie. Dziewczyny są cały czas w dobrym kontakcie, więc kto wie, może kiedyś nas zaskoczą ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubię Twoje posty. Dodają otuchy. Do tego można się wiele ciekawostek dowiedzieć z dziedziny muzyki.

    OdpowiedzUsuń
  18. To zawsze przykry moment kiedy ktoś kogo uwielbiasz kończy śpiewać, pisać czy grać. Masz ackowitą rację ,że to była idealna piosenka, aby pożeganć się z fanami.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten zespół rozszedł się w sumie tuż przed tym, gdy zainteresowałam się kpopem ;< Ale wydaje mi się, że gdzieś czytałam, że piosenka miała być tylko pożegnaniem dla Minzy, a stała się pożegnaniem dla całego zespołu ;<

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie znałam tego zespołu. Obejrzałam polecony przez Ciebie teledysk i muszę stwierdzić zachwycił mnie ten klip- piękne dziewczyny, nastrój, świetne ujęcia, spokojna nostalgia!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwszy raz słyszę o tym zespole.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tego zespołu, ale znam smutek kiedy dobry zespół kończy działalność :(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)