03 marca 2020

Recenzja: Linda Chapman – Mój sekretny jednorożec – Utracona magia


Kontynuacja jednej z moich ulubionych książek w dzieciństwie.
„Psst, to tajemnica! Szafir, kucyk Lauren, w rzeczywistości jest zaczarowanym jednorożcem...Wykorzystując magię, Lauren i Szafir pomagają przyjaciołom dziewczynki. Jednak pewnego razu jednorożec zaczyna czuć się bardzo źle i tym razem to on pilnie potrzebuje pomocy. Niestety nikt nie jest w stanie mu jej udzielić, nawet weterynarz kucyka. Lauren zamartwia się i nie wie, co mogłaby zrobić, aby ukochany Szafir poczuł się lepiej. Do czasu…”
Kolejna króciutka i prosta historyjka o przygodach Lauren i jej magicznego jednorożca. Tym razem jednak bardziej wzruszająca. (Uśmiechałam się smutno czytając tą cześć.) Uczy nas, że nie powinniśmy pomagać ludziom na siłę. Z niektórymi problemami muszą uporać się sami. A do tego pokazuje jak ważne są więzi przyjaźni i przywiązania między ludźmi a ich pupilami. I jak zawsze książka ozdobiona jest ślicznymi ilustracjami. Tym razem upodobałam sobie rysunek Lauren i Szafira, spoglądających na różowy kwarc. Ilustracja wygląda magicznie i pięknie.
Kolejną część przeczytałam równie szybko, co poprzednie. Polecam je głównie młodszym czytelnikom, ale nie tylko. Może ta książka przekona dorosłych, że czasem warto pomarzyć.
Ocena: 8/10

12 komentarzy:

  1. Ja spasuję, ale mam w rodzinie młodych czytelników, więc im polecę powyższą książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że gdybym poznała ją wcześniej, bez zastanowienia bym ją przeczytała.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytamy z synem sporo książek, niestety tej nawet nie braliśmy pod uwagę ;(Może dlatego, że bardziej skierowana jest do dziewczynek niż do chłopców.
    Ale polecę ją koleżance i jej córce :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna okładka i wartościowa treść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super opcja do rodzinnego czytania:) Buziaczki:**

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)