15 lutego 2024

Recenzja: Kristin Cast & P. C. Cast – Dom Nocy – Naznaczona

Nie wiedzieć, czemu ominął mnie szał na wampiry, gdy byłam nastolatką – a wręcz nie znosiłam zmierzchu i nie rozumiałam dyskusji który chłopak lepszy, - teraz postanowiłam sprawdzić tą tematykę.
„Zoey to zwyczajna nastolatka, która dzieli życie między szkolną monotonię a rodzinną niesielankę. Pewnego dnia cały jej świat staje na głowie. Zostaje Naznaczona i musi udać się do szkoły Domu Nocy. Tylko tam może przejść niezbędną Przemianę w dorosłego wampira. Dziewczyna próbuje odnaleźć się w nowym, fascynującym świecie. Wkrótce odkrywa, że jest wyjątkowa, co przysparza jej wielu wrogów. Sprzymierzeńcem Zoey okazuje się Erik, jeden z najbardziej atrakcyjnych i utalentowanych wampirów w szkole.”
Autorkami tej serii jest matka i córka, co o dziwo okazuje się świetnym połączeniem. Fabuła jest prosta i bardzo ‘nastoletnia’, ewidentnie wymyślona przez Kristin. Mam tutaj na myśli, że książka jest wręcz wypełniona uwagami, zwrotami czy innymi powiedzeniami typowymi dla nastoletnich czasów. I mimo iż nie należę już do tej grupy wiekowej książkę czytało się fenomenalnie. To zapewne zasługa P.C, która ma wieloletni ‘starz’ w pisaniu. Naprawdę byłam zaskoczona jak przyjemnie się to czytało (aka pochłaniało). Książka jest w dużej części przegadana, więc jeśli ktoś oczekuje akcji za akcją może się zawieść – dla mnie niekoniecznie był to problem. Całkiem podoba mi się pomysł takiego ‘wprowadzenia’ w serię, gdzie skupiamy się głównie na bohaterce i jej otoczeniu (aka relacji z innymi). Samo zakończenie tego tomu jest w porządku – nie zaskakuje ani nic, ale nie jest złe. Jedynym minusem są dla mnie opisy rytuałów, które są zbyt ‘proste’, albo raczej pobieżnie opisane, a szkoda.
„Naznaczona” to naprawdę dobry początek serii. Nie powala na kolana fabułą czy innymi zwrotami akcji, ale jest naprawdę dobrze napisaną historią, którą pochłania się w mgnieniu oka.
Ocena: 6/10

14 komentarzy:

  1. Trzeba przyznać, że zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam tej serii, ale bardzo chętnie poznam książkę bliżej :) Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  3. W gimnazjum uwielbiałam tę serię, ale tomy wychodziły za wolno i zanim się skończyła, trochę wyrosłam z tej tematyki ^^ Chociaż nie ukrywam, teraz czasami kusi mnie, aby do niej wrócić i przeczytać całość od początku do końca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początek jest niezły ale (spojler) dalej jest trochę gorzej :)

      Usuń
  4. Jak byłam młodsza, jak najbardziej lubiłam takie tematy :) a teraz czytam o ogrodach i uprawach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie ten szał nie ominął ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie szał wampirów dopadł, potem jeszcze wciągnęły mnie Kroniki Wampirów Anne Rice. Nie wiem, czy teraz znów bym się odnalazła w krwiopijcach, pewnie zależy od książki. Trochę obawiam się nastoletniej książki, ale może dam szansę :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od serii, mnie jeszcze wampirowa seria nie wciągnęła na serio :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)