18 marca 2020

Recenzja: Jacqueline Wilson – Dziewczyny się zakochują


W moje ręce wpadła książka o dość popularnej tematyce dla nastolatek. Choć takich książek jest pełno i z reguły są prawie identyczne, ta ma swój urok.
„Zabawna, wzruszająca opowieść o perypetiach uczuciowych trzynastoletniej Ellie i jej dwóch przyjaciółek, Magdy i Nadine. Jest to pierwszy tom trzyczęściowego cyklu dla nastolatek wielokrotnie nagradzanej angielskiej autorki.”
Dość typowa historyjka o zwykłych dziewczynach, które przeżywają swoją pierwszą miłość, która jednak nie jest tak idealna jak na filmach. Główne bohaterki to oczywiście 3 przyjaciółki: Ellie – artystka, Nadine - kino-maniaczka i Magda – flirciara. Każda jest inna, ale wszystkie zgodnie uważają, że ich przyjaźń jest najważniejsza i nierozerwalna. To jedna z zalet tej książki. Pokazuje jak ważna jest przyjaźń i zaufanie, które się z nią wiąże. A które we współczesnym świecie podupada.
Największą zaletą tej książki jest jednak humor. W końcu, kto z nas, choć raz nie zaliczył miłosnej wpadki? Ta książka jest ich pełna. Mnie osobiście najbardziej spodobała się impreza, na której zjawił się prawdziwy Dan. Czytając to sama miałam ochotę zapaść się pod ziemię, choć nie wiem, dlaczego. A przez scenkę walki popłakałam się ze śmiechu. Ale przyznaję, Dan ma genialne pomysły.
„Dziewczyny się zakochują” to historia skierowana głównie dla nastolatków, choć dorośli mogą chcieć przypomnieć sobie ‘stare’ czasy. Czyta się ją naprawdę lekko i przyjemnie, a listy z 9 i rysunki są zabawne i urocze.
Ocena: 7/10

8 komentarzy:

  1. Kilka lat temu mogłaby mi się spodobać bardziej. Teraz nie planuję jej czytać.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię czasem wracać do młodzieżówek - przypomina mi to, że nadal jestem młoda, skoro pamiętam. :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę że to będzie fajna i przyjemna lektura

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedys to czytałam bo uwielbiałam serial "Dziewczyny i miłość" , który jest na podstawie tej książki :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)