01 lutego 2020

Recenzja: Rachel Hartman – Serafina


Kolejny raz sięgnęłam po książkę, zaciekawiona jej okładką i kolejny raz się nie zawiodłam.
„Królestwo Goreddu zamieszkują ludzie, a także smoki przybierające ludzką postać. Żyją obok siebie, jednak pokój między nimi pozostaje niepewny. Kiedy ginie członek rodziny królewskiej, a zbrodnia wydaje się smoczym dziełem, pokojowi i traktatowi między obiema rasami zaczyna grozić poważne niebezpieczeństwo… W samym środku tej historii znajduje się Serafina, utalentowana muzyczka, która przybywa na dwór, jako asystentka nadwornego kompozytora. Wkrótce angażuje się w śledztwo w sprawie morderstwa i odkrywa ślady mrocznego spisku mającego na celu zniszczenie pokoju w Goreddzie. Jednakże Serafina ukrywa tajemnice – i źródło swojego talentu – a jeśli wyjdzie ona na jaw, jej życie znajdzie się w poważnym niebezpieczeństwie.”
Autorka wykreowała już dość dobrze nam znany z legend czy innych książek świat ludzi i smoków, jednak zrobiła to po swojemu, dodając od siebie coś nowego, innego, co nadało tej książce świeżości. Przyznam szczerze, że początkowo miałam problem z przywyknięciem do takiej ‘wersji’ smoków, jednak ta inność dodaje tej książce smaczku i szybko mnie wciągnęła. Bohaterowie-smoki bez dwóch zdań są ciekawi i różnorodni. Tytułowa bohaterka również jest naprawdę świetnie wykreowana. Jest specyficzna, a jej historia i przeszłość, którą poznajemy z retrospekcji (zarówno Serafiny jak i innych bohaterów) jest fascynująca, smutna i na swój sposób urocza (tu nam bardziej na myśli jej rodziców). Inni bohaterowie-ludzie również tworzą ciekawą mieszankę. Akcja jest wartka, i choć nie ma w niej wielkich zawiłości, to momentami zaskakuje. Bez wątpienia autorka stworzyła ciekawą opowieść.
Książkę czytało się naprawdę przyjemnie, a zakończenie bez wątpienia daje autorce możliwość kontynuacji, na co szczerze liczę, bo z chęcią poznałabym dalsze losy Serafiny i Goreddu.
Ocena: 8/10


14 komentarzy:

  1. A wiesz, że mam tę książkę i ostatnio się zastanawiałam, czy w końcu jej nie przeczytać? :D. W tej serii jest też na pewno prequel i sequel.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zachęcam do przeczytania ^^ dzięki za info, że jest jeszcze coś z tej serii :)

      Usuń
  2. Super, że jest to dobra książka. Myślę, że będę chciała ją przeczytać.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka faktycznie jest bardzo ciekawa choć książka nie do końca w moim typie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też by ta okładka przyciągnęła. A ludzie-smoki? Kupuję ten pomysł :D Dodaję książkę do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie dziwię Ci się, że przeczytałaś książkę ze względu na okładkę, zrobiłabym tak samo! Ta książka jest idealna dla mnie!
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Okładka to też wartość dla książki, zwłaszcza artystyczna a nie typu fast food dlatego przyciąga moją uwagę ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedna z sympatyczniejszych młodzieżówek, jakie ostatnio czytałam. Autorka naprawdę lubi swoje postaci i ma lekkie pióro! A drugi tom tej historii jest zatytułowany "Łuska w cieniu" i też go polecam!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie ślad :)